Comunicació no Sexista

Llenguatge inclusiu

El lenguaje inclusivo hace referencia a toda expresión verbal o escrita que utiliza preferiblemente vocabulario neutro, o bien hace evidente el masculino y el femenino, evitando generalizaciones del masculino para situaciones o actividades donde aparecen mujeres y hombres. Hablamos de lenguaje inclusivo cuando al comunicar tenemos en cuenta a todas las personas de manera igualitaria.

El sistema lingüístico del castellano, ofrece diversas posibilidades para que no haya discriminación en su uso. Esto no va de poner todo en femenino ni cambiar la-o por la –a. Existen múltiples recursos lingüísticos que no requieren un desdoblamiento continuo como la única solución al sexismo en el lenguaje

La col·laboració ciutadana és important per al treball de seguiment i anàlisi de l’Observatori de la Imatge de les Dones, i contribueix a posar de manifest el rebuig social al tractament discriminatori cap a les dones a través dels mitjans de comunicació i la publicitat.

Nombrar y tener en cuenta a todas las personas, expresarnos sin tener que recurrir a palabras o expresiones que pueden marginar y alimentar el prejuicio que tenemos de muchas personas y colectivos y reflejar la diversidad en el lenguaje nos ayudará a construir un mundo más justo e igualitario, nos hará ser una sociedad más respetuosa y empática.

Observatori d’imatge de les dones

L’Observatori de la Imatge de les Dones (OIM) amb la finalitat de fomentar una imatge equilibrada i no estereotipada de les dones, analitza la representació de les dones en la publicitat i en els mitjans de comunicació, veient quins són els rols més significatius que se’ls atribueixen i, en el cas que aquests siguen sexistes, realitzar accions que contribuïsquen a suprimir les imatges estereotipades.

Per a complir els seus objectius el OIM recull les queixes ciutadanes dels continguts considerats sexistes. Analitza i classifica els continguts detectats o denunciats i actua enfront dels emissors dels missatges discriminatoris, sol·licitant la modificació o retirada de les campanyes més estereotipades o denigrants per a les dones, o requerint-los un canvi de línia en les seues accions futures.

Pots presentar les teues queixes sobre continguts publicitaris o dels mitjans de comunicació que consideres que són sexistes o inclouen imatges estereotipades de les dones.

Formulari denúncia: Institut de la Dona i per a la Igualtat d’Oportunitats – Queixes continguts sexistes.

Observatori d’imatge de les dones

Scroll to Top